Як прыняць удзел у грамадскіх абмеркаваннях справаздачы аб АУНА?

Сёння праблемы экалогіі стаяць у шэрагу найважнейшых, вызначаючы ўзровень дабрабыту ўсёй сусветнай цывілізацыі. Захаваць родную прыроду, зберагчы чыстае паветра і карысныя выкапні для наступных пакаленняў – наша агульная мэта, дасягненне якой магчыма толькі дзякуючы зладжанай сумеснай рабоце прыродаахоўных органаў і грамадскасці.
Права кожнага грамадзяніна на ўдзел у прыняцці экалагічна значных рашэнняў замацавана Законам Рэспублікі Беларусь “Аб ахове навакольнага асяроддзя”.
У сваёй працы, накіраванай на забеспячэнне экалагічнай бяспекі краіны шляхам устанаўлення адпаведнасці або неадпаведнасці запланаваных праектных рашэнняў патрабаванням заканадаўства аб ахове навакольнага асяроддзя і рацыянальным выкарыстанні прыродных рэсурсаў, Цэнтр надае вялікую ўвагу ўцягненню грамадскасці ў працэс ацэнкі ўздзеяння на навакольнае асяроддзе і лічыць, што эфектыўнасць рэалізуемых прыродаахоўных. мерапрыемстваў можа быць забяспечана толькі за рахунак шырокага, сталага і актыўнага ўдзелу мясцовага насельніцтва.
Канвенцыяй аб доступе да інфармацыі, удзеле грамадскасці ў працэсе прыняцця рашэнняў і доступе да правасуддзя па пытаннях, якія тычацца навакольнага асяроддзя (Орхуская канвенцыя) замацаваны два асноўныя прынцыпы эфектыўнага ўдзелу грамадскасці: грамадскасць павінна мець права на доступ да інфармацыі і права “быць пачутай”.
Кіруючыся пастаянна вядучай Мінпрыроды дзейнасцю па павышэнні ўцягнутасці грамадзян у вырашэнне пытанняў аховы навакольнага асяроддзя і ў адпаведнасці з палажэннямі Орхускай канвенцыі, Цэнтр падрыхтаваў інфармацыйны буклет “Як прыняць удзел у грамадскіх абмеркаваннях справаздачы аб АУНА. Рэкамендацыі для грамадскасці”
Дадатковыя матэрыялы для азнаямлення
Апавяшчэнне аб падрыхтоўцы праекта нарматыўнага прававога акта
Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Рэспубліканскі цэнтр дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, падрыхтоўкі, павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў” Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь паведамляе аб падрыхтоўцы праекта пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь «Аб змене пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 24 верасня 2021 г. № 548» і збору прапаноў зацікаўленых асоб .
1. Від, назва праекта нарматыўнага прававога акта
Праект пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь “Аб змене пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 24 верасня 2021 г. № 548”
2. Апісанне праблемы, на вырашэнне якой накіравана прыняцце (выданне) нарматыўнага прававога акта
Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Рэспубліканскі цэнтр дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, падрыхтоўкі, павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў” Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь (далей – Цэнтр дзяржаўнай экалагічнай экспертызы) з’яўляецца ўпаўнаважаным органам, да кампетэнцыі якога адносіцца ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры 3.9.2. «Атрыманне заключэння аб адпаведнасці аб’екта будаўніцтва дазвольнай і праектнай дакументацыі (у частцы экалагічнай бяспекі), які прымаецца ў эксплуатацыю» Адзінага пераліку адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца ў дачыненні да суб’ектаў гаспадарання, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 24.09.2021 № 548. Указаная адміністрацыйная працэдура праводзіцца Цэнтрам дзяржаўнай экалагічнай экспертызы з 22 студзеня 2017 года, а менавіта ўпраўленнем дзяржаўнай экалагічнай экспертызы ў складзе 6 абласных аддзелаў са штатнай колькасцю 60 спецыялістаў, з якіх у сярэднім 30 спецыялістаў ажыццяўляюць адміністрацыйную працэдуру.
Цяпер адміністрацыйная працэдура ажыццяўляецца на бясплатнай аснове, а эканамічна абгрунтаваныя затраты па ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры нясе непасрэдна Цэнтр дзяржаўнай экалагічнай экспертызы (без прыцягнення фінансавання за кошт бюджэтных сродкаў).
З улікам выкладзенага, у мэтах кампенсацыі затрат, звязаных з ажыццяўленнем Цэнтрам дзяржаўнай экалагічнай экспертызы адміністрацыйнай працэдуры, прапануецца ўстанавіць платнасць за атрыманне заключэння аб адпаведнасці прымаемага ў эксплуатацыю аб’екта будаўніцтва дазвольнай і праектнай дакументацыі (у частцы экалагічнай бяспекі), праз унясенне змяненняў у пастанову Савета Міністраў. Рэспублікі Беларусь ад 24.09.2021 № 548 “Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца ў адносінах да суб’ектаў гаспадарання”, а менавіта: у графе: “Выгляд платы, якая спаганяецца пры ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры” падпункта 3.9.2. “Атрыманне заключэння аб адпаведнасці прымаемага ў эксплуатацыю аб’екта будаўніцтва дазвольнай і праектнай дакументацыі (у частцы экалагічнай бяспекі)” слова “бясплатна” замяніць словамі на “плата за паслугі”.
Адначасова прапануецца скараціць тэрмін прыняцця адміністрацыйнага рашэння аб адпаведнасці аб’екта будаўніцтва дазвольнай і праектнай дакументацыі (у частцы экалагічнай бяспекі), што прымаецца ў эксплуатацыю, з 15 да 12 каляндарных дзён.
3. Мэта прапанаванага прававога рэгулявання
Стварыць умовы для кампенсацыі эканамічна абгрунтаваных затрат дзяржаўнай установы адукацыі “Рэспубліканскі цэнтр дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, падрыхтоўкі, павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў” Міністэрства прыродных рэсурсаў, звязаных з ажыццяўленнем адміністрацыйнай працэдуры 3.9.2. “Атрыманне заключэння аб адпаведнасці прымаемага ў эксплуатацыю аб’екта будаўніцтва дазвольнай і праектнай дакументацыі (у частцы экалагічнай бяспекі)”.
4. Круг суб'ектаў, на якіх будзе распаўсюджана дзеянне праекта нарматыўнага акта ў выпадку яго прыняцця, а таксама звесткі аб неабходнасці або адсутнасці неабходнасці ўстанаўлення пераходнага перыяду пры ўвядзенні ў дзеянне праекта нарматыўнага акта ў выпадку яго прыняцця
Дзеянне праекта нарматыўнага прававога акта распаўсюджваецца на суб’ектаў гаспадарання, якія з’яўляюцца зацікаўленымі асобамі пры ажыццяўленні адміністрацыйнай працэдуры 3.9.2 “Атрыманне заключэння аб адпаведнасці аб’екта будаўніцтва дазвольнай і праектнай дакументацыі, што прымаецца ў эксплуатацыю (у частцы экалагічнай бяспекі”).
5. Меркаваны тэрмін уступлення ў сілу праекта нарматыўнага акта ў выпадку яго прыняцця
Прадугледжваецца, што дзеянне нарматыўнага прававога акта будзе распаўсюджвацца на адносіны, якія ўзніклі з 01.07.2023. Неабходнасць устанаўлення пераходнага перыяду пры ўвядзенні ў дзеянне праекта нарматыўнага акта ў выпадку яго прыняцця адсутнічае.
6. Месца і тэрмін прыёму прапаноў

Прапановы прымаюцца на адрас: 220037, г. Мінск, 1-шы зав. Мендзялеева, 50/4, а таксама па адрасе электроннай пошты: info@oos.by.

Атрымаць інфармацыю можна па тэлефоне: +375(17) 270 54 14.

Тэрмін прыёму прапаноў зацікаўленых асоб – па 12.03.2023 (уключна). Прапановы ўносяцца адносна зместу праекта нарматыўнага прававога акта, магчымых наступстваў яго прымянення і альтэрнатыўных варыянтаў прававога рэгулявання, а таксама адносна ўдасканалення практыкі прымянення дзеючых нарматыўных прававых актаў, які выключае неабходнасць прыняцця праекта нарматыўнага прававога акта.

7. Інфармацыя аб арганізацыі-распрацоўшчыку

Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Рэспубліканскі цэнтр дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, падрыхтоўкі, павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў» Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь. 220037, г. Мінск, 1-шы зав. Мендзялеева, 50/4.

E-mail: info@oos.by.
Тэлефон: +375 (17) 2705414.