
Гэтым нарматыўным прававым актам уносяцца змяненні ў Закон Рэспублікі Беларусь ад 12 лістапада 2001 г. № 56-З “Аб ахове азонавага слоя” з мэтай прывядзення яго норм у адпаведнасць з палажэннямі папраўкі да Манрэальскага пратакола па рэчывах, якія разбураюць азонавы слой, міжнародных дагавораў Рэспублікі Беларусь. і правы ЕАЭС.
Згодна з прынятым Законам удасканальваецца паняційны апарат, уводзяцца новыя тэрміны і іх вызначэнні («гідрафторвугляроды», «патэнцыял глабальнага пацяплення», «рэкуперацыя азонаразбуральных рэчываў»), удакладняюцца тэрміны «азонаразбуральныя рэчывы», «абясшкоджванне азонаразбуральных» рэчываў.
Урад Рэспублікі Беларусь надзяляецца, у прыватнасці, паўнамоцтвамі на:
- вызначэнне пераліку азонаразбуральных рэчываў, уключаючы гідрафторвугляроды, абыходжанне з якімі падлягае рэгуляванню ў адпаведнасці Манрэальскім пратаколам;
- устанаўленне колькасных абмежаванняў на ўвоз у Рэспубліку Беларусь азонаразбуральных рэчываў і зацвярджэнне парадку іх размеркавання.
Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя надзяляецца правамі:
- па зацвярджэнні формы ведамаснай справаздачнасці аб выніках уліку азонаразбуральных рэчываў, інвентарызацыі абсталявання і тэхнічных устройстваў, якія змяшчаюць азонаразбуральныя рэчывы;
- на вызначэнне пераліку абсталявання і інструментаў, неабходных для абыходжання з такімі рэчывамі.
Заканадаўчым актам замацоўваюцца абавязкі для суб’ектаў гаспадарання па скарачэнні выкарыстання гідрафторвугляродаў, абсталявання і тэхнічных прылад, якія іх утрымліваюць, у тым ліку па ўкараненні азонабяспечных тэхналогій, а таксама працэсаў рэкуперацыі, аднаўлення, рэцыркуляцыі (рэцыклінгу) і абясшкоджвання азонаразбуральных рэчываў у мэтах скарачэння. гідрафторвугляродаў.
У прыватнасці, прадугледжваецца, што аднаўленне азонаразбуральных рэчываў юрыдычнымі асобамі і індывідуальнымі прадпрымальнікамі павінна ажыццяўляцца з выкарыстаннем спецыяльнага абсталявання, якое адпавядае патрабаванням Манрэальскага пратакола.
Устаноўлена забарона на праектаванне, будаўніцтва аб’ектаў, укараненне абсталявання і тэхнічных прылад, якія прадугледжваюць выкарыстанне азонаразбуральных рэчываў, за выключэннем гідрафторвугляродаў.
Указаным Законам таксама вызначана, што эканамічнае стымуляванне ў галіне аховы азонавага слоя з’яўляецца састаўной часткай эканамічнага механізму аховы навакольнага асяроддзя і прыродакарыстання і ажыццяўляецца ў мэтах забеспячэння скарачэння (спынення) спажывання і выкарыстання азонаразбуральных рэчываў.
Яно можа ажыццяўляцца з дапамогай:
- устанаўлення ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі падатковых і іншых ільгот юрыдычным асобам і індывідуальным прадпрымальнікам, якія ажыццяўляюць укараненне азонабяспечных тэхналогій, а таксама працэсаў рэкуперацыі, аднаўлення, рэцыркуляцыі (рэцыклінгу) і абясшкоджвання азонаразбуральных рэчываў, у тым ліку ўвоз абсталявання і тэхнічных устройстваў для рэкуперацыі, аднаўлення, рэцыркуляцыі (рэцыклінгу) і абясшкоджвання азонаразбуральных рэчываў;
- аказання юрыдычным асобам і індывідуальным прадпрымальнікам, указаным у абзацы другім сапраўднай часткі, дзяржаўнай падтрымкі ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.
Асноўныя палажэнні Закона нумар 332-З уступаюць у сілу праз шэсць месяцаў пасля яго афіцыйнага апублікавання.
Інфармацыя Нацыянальнага прававага Інтэрнэт-партала Рэспублікі Беларусь